E-shop
Úvod » ZAUJÍMAVÉ ČLÁNKY » Morské riasy »
Morské riasy - história, účinky, použitie História morských rias Pred 2000 rokmi dodávali Kórejci riasy na cisársky dvor do Číny, kde boli cenené pre svoj liečebný účinok. V Čínskej encyklopédii Ehr Ya sa uvádza dvanásť druhov rias, ktoré sa pravidelne konzumujú. Na ostrovoch v Pacifiku má používanie rias dlhú históriu. Taktiež vo východnej Európe sú dostatočné dôkazy konzumácia rias. Starí Kelti a Vikingovia žuvali riasy na svojich dlhých cestách.
Divoké riasy, laver (latinské označenie pre vodné riasy), boli populárne od čias Ríma. Ešte dnes sa predáva na trhoch Južného Walesu chleba-laver. Štúdie uverejnenej pred krátkou dobou v Japonsku podávajú informácie o tom, že kde boli konzumované riasy vo väčšom množstve, ľudia boli zdravší a žili dlhšie. Príčiny smrti ako krvácanie do mozgu a vysoký krvný tlak boli veľmi ojedinelé. Účinky a liečivé zložky Medzi Japoncami je všeobecne známe, že pravidelná konzumácia rias dodáva jasný vzhľad, mäkkú pokožku, lesk a husté vlasy. V mori spočíva pôvod života. Počas miliónov rokov na základe erózie krajiny sa v mori uložilo množstvo minerálnych látok, ktoré sú nevyhnutné pre život.
Riasy alebo morská zelenina obsahujú asi o 10-20% viac minerálnych látok ako pozemská zelenina a dodávajú látky, ktoré potrebujeme vo väčšom množstve, ako napríklad vápnik, železo, draslík, jód a magnézium, ale iv malých množstvách takzvané stopové prvky u ktorých je naša spotreba minimálna, sú však pre telo nevyhnutné. Jód je ťažké získať z iných zdrojov ako z mora. Riasy obsahujú dostatočné množstvo jódu, ktorý zabraňuje zväčšovanie štítnej žľazy. Skutočné je jednou zo špecifických vlastností rias ich schopnosť eliminovať z tela rádioaktívne a ťažké kovy. Riasy obsahujú nemalé množstvo kyseliny alginovej, húževnatej tekutiny, ktorá udržuje bunky pohromade a umožňuje im žiť v okolí s konštantným pohybom tekutiny. Štúdie na univerzite v Montreale ukazujú, že kyselina algínová je schopná v ľudskom tele naviazať spojenie s jedovatými látkami a nechať ich vylúčiť prirodzenou cestou.
Riasy sú cennou potravinou pre vegetariánov. Ponúkajú mnoho výhod pre priemyselné krajiny, kde sa v súčasnosti vyskytuje veľké množstvo prijímania chemických potravín. Veľké množstvo minerálov má alkalizujúce efekt v krvi a systém môže vyčistiť neutralizovaním kyselín, ktoré sa vytvoria na základe moderného spôsobu stravovania. Môžu obsahovať až o 25% viac bielkovín ako kravské mlieko, obsahujú málo kalórií, pretože obsahujú málo tuku.
Svojim veľkým množstvom minerálov sa dajú porovnať s najbohatšou pozemnou zeleninou. Vitamíny, ktoré obsahujú: A, B, C, D3, E, K a malé množstvo vitamínu B12, ktorý sa v potravinách rastlinného pôvodu nachádza zriedka. riasy môžu taktiež rozpúšťať tuky, ktoré sa v tele vytvára pri nadmernej konzumácii mäsa, mliečnych výrobkov a iných potravín. Z výživového a zdravotného hľadiska sa zdá prekvapujúce, že tieto tradičné potraviny neboli objavené už oveľa skôr.